Totaal aantal pageviews

donderdag 14 oktober 2010

Even bijpraten

Vanmorgen vroeg kwamen ze luidruchtig de trap opgestommeld. Twee amsterdammers die kwamen bekijken of de nieuwe keuken geplaatst kon worden en wat voor aanpassingen nodig waren. Ik zie de offerte met spanning tegemoet, als het nu maar niet allemaal teveel gaat kosten en het feest niet door kan gaan.  Omdat het een showroomkeuken is en de winkel snel plaats nodig heeft voor de nieuwe modellen, kan hij al geplaatst worden voor mijn 65e verjaardag, 13december. Ik kan het me nog niet voorstellen, na jaren van erover dromen zou het dan ineens echt zover zijn.

Die hazelnoten hadden een verrassing in zich, ze waren leeg! Eerst een, toen twee, toen drie, allemaal leeg. Ik begreep er niets van, van buiten zagen ze er gaaf uit. Op internet gegoogeld en leerde daar dat er zoiets bestaat als een hazelnootboorder. Een wurmpje dat zich door de dop boort en de noot vanbinnenuit leeg eet. Jammer voor mij, maar wat zal die eekhoorn straks teleurgesteld zijn als hij zijn wintervoorraad opgraaft.

De wijn houdt zich goed, de kurken blijven op hun plaats. Mijn jongste zoon (25) wilde meteen al een fles meenemen, maar dat heb ik nog even tegengehouden. Eerst moet hij op dronk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten