Totaal aantal pageviews

zondag 17 oktober 2010

Ruiltafel

Als ik naar de Dirk loop kom ik langs een aantal schattige oude huisjes. Voor het laatste staat een bankje en een tafel waar af en toe een aantal kledingstukken op uitgesteld lagen. Eerst dacht ik dat ze lagen te drogen maar af en toe lag er ook een speelgoedje of iets huishoudelijks bij.Ineens werd het me duidelijk, de artikelen die er lagen waren om mee te nemen.Tenminste, dat dacht ik. Wel vreemd dat er geen bordje of iets dergelijks bijstond. Na verloop van tijd ben ik aarzelend begonnen er elke week wat spullen neer te leggen, een nieuw tasje dat ik niet mooi vind, een nieuw t-shirt dat me niet past, boeken, nieuwe bodylotion (gebruik ik nooit), een oranje vlaggetjeslijn, aangeschaft maar nooit gebruikt voor de wk voetballen en ga zo maar door. Ik zorg ervoor dat het goede spullen zijn, geen troep. Na mijn karretje volgeladen te hebben bij de Dirk loop ik vol spanning terug naar het huisje. Bijna altijd is alles al weg. Dat is zo leuk, ik vroeg me altijd af wat er bedoeld werd met dat het leuker is om te geven dan te ontvangen. Ik voelde dat nooit zo. Maar hier, waar dus kennelijk mensen blij zijn om iets leuks te vinden dat ze gratis mee mogen nemen en het kennelijk goed kunnen gebruiken word ik daar echt blij van.
Later heb ik de bewoonster van het huisje een keer ontmoet. Ze bedankte me namens allen voor mijn bijdrage, maar ik wil haar bedanken voor de unieke gelegenheid die ze heeft geschapen om een goede bestemming te vinden voor spullen die ik niet meer nodig heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten