Totaal aantal pageviews

woensdag 13 oktober 2010

Vlierbessenwijn

Gisteren was het dan zover, ik had eindelijk genoeg moed verzameld om de wijn te gaan bottelen. Voor het eerst, dus ik was wel wat gespannen.  Begin september had ik de bessen geplukt in het Amsterdamse bos. Mijn man heeft geholpen ze af te ritsen. Van de helft heb ik jam gemaakt en de andere helft staat nu keurig op een rijtje in schoongeboende en van etiketten voorziene flessen op het randje van mijn keukenkast. Nu moeten ze een tijdje rustig staan, maar hoelang is mij een raadsel.
Bij het op gang brengen van de hevel door eraan te zuigen kreeg ik wijn in mijn mond en mijn spontane reactie was het meteen vol afschuw uit te spugen. Bah, wat zuur. Ik hoop dat de smaak nog flink verbeterd, anders is het zeker al die drukte en troep in de keuken niet waard.
Het heeft al met al nog aardig wat geld gekost ook, de aanschaf van de benodigdheden, suiker, bananen enovoort. Ik moet echt nog heel wat lekkere wijn maken om dat geld eruit te krijgen.
Voorlopig maar weer gewoon bij de Dirk voor 3 euro een best wel goede wijn, Codici, kopen.

Maar goed, de jam is heel lekker en van die mooie flessen op een rij word ik wel blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten