Totaal aantal pageviews

dinsdag 23 november 2010

December budget

Ik heb geen idee wat ik de afgelopen jaren aan extra uitgaven heb gedaan in december, maar het was best wel veel. Behalve de sint, kerst en oud en nieuw, heb ik ook nog de verjaardagen van mezelf en mijn oudste dochter. Mijn man is een Amerikaan en daarom kon kerst absoluut niet zonder kadeootjes gevierd worden en voor de kinderen kun je sinterklaas natuurlijk niet overslaan. Pas toen ze allemaal de deur uit waren heb ik sinterklaas volledig afgeschaft. Alleen de jongste kleinkinderen krijgen nog een kleinigheidje. Ik denk dat we in december gauw 1000 euro extra uitgaven.
In de toekomst moet dat echt minder, maar het moet wel leuk blijven. Daarom ga ik dit jaar wel op de uitgaven letten, maar stel nog geen budget vast. Ik schrijf alle specifieke uitgaven op zodat ik volgend jaar gegevens heb om een budget op te stellen.
De eerste uitgaven heb ik al gedaan:

2 knutselpakketjes met sinterklaasboten      1,70
5flessen rode wijn                                       20,00
2 ziveren bedeltjes                                      10,00
kerstkaarten                                                  2,50
1velletje kerstzegels                                      6,80

Toch alweer ruim 40 euro en ik ben nog nauwelijks begonnen!

4 opmerkingen:

  1. ja ja het geld is zo op, zelf sla ik eerder in, ik begin in oktober al met cadootjes te scoren, succes, ik ga je voorbeeld volgen, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt ook zelf leuke dingen maken voor de kleinkinderen als je handig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je lieve reactie!

    Ook wij gaven veel geld uit met de feestdagen. Kado's, eten, het hakte er behoorlijk in. Dit jaar delen wij de kosten met 4 stellen. Scheelt toch een hoop geld.

    Liefs Fredrique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben niet zo goed in het zelf maken van kadootjes, maar heb wel besloten voor kerst per persoon niet meer dan 15 euro uit te geven. Voor het kerstdiner nemen de kinderen zelf elk een gang mee, het hoofdgerecht met toebehoren doe ik. Hoofdzaak is liefde en een zonnig humeur, dat kost niets.

    BeantwoordenVerwijderen