Totaal aantal pageviews

dinsdag 2 november 2010

Gratis

De Lindeboom voor mijn huis heeft de laatste paar dagen een behoorlijk kale kruin gekregen. Zijn gele bladeren zijn naar beneden gedwarreld en liggen nu in een wijde kring om hem heen in het natte gras. In de zwarte takken tekenen zich de silhouetten van een paar houtduiven af. Met opgezette veren zitten ze te bibberen en vragen zich af wat er gebeurt is.
Ik kan me intens verbonden voelen met de natuur en de kringloop van de seizoenen. Ik geniet er enorm van en een wandeling door bossen of duinen is een van mijn grootste genoegens. Mooi woord, genoegens, er zit in dat het genoeg is, meer heb je niet nodig om tot jezelf te komen en te genieten. Zelfs een wandeling door het park of in de buurt kan je zelfs in Amsterdam een natuurbelevenis opleveren. En het is helemaal gratis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten