Totaal aantal pageviews

donderdag 11 november 2010

Planten als geneesmiddel

Een aantal jaren geleden raakte ik geïnteresseerd in de geneeskrachtige werking van kruiden en planten. Gisteren zat ik een boekje hierover door te lezen en kwam een stukje tegen waar ik echt verbaast over was. Verbaast over de inhoud en over hoe toevallig het was dat ik dit nu net tegen moest komen.
Een tijdje terug schreef ik een stukje over de giftige paddestoel die op een champignon lijkt, de groene knolamaniet. In het kruidenboekje ging het over de Mariadistel.

Ik heb het plaatjes of foto's plaatsen op dit blog nog niet onder de knie, anders zou ik er wel een paar mooie afbeeldingen van laten zien. Tot nu toe heb ik niet de drang gehad om plaatjes te plaatsen.Ik schrijf.

Maar goed, nu komt het, ik citeer, 'de Mariadistel heeft via de lever een beschermende en helende werking tegen verschillende vormen van vergiftiging, zelfs tegen de dodelijke vergiftiging van de groene knolamaniet'.
MITS VAN TEVOREN INGENOMEN!!!

Dus: Als je van plan bent een lekker maaltje met de groene knolamoniet te maken, neem dan eerst een extract van de Mariadistel in.

2 opmerkingen:

  1. Nou nee dank je. Wel heel apart. Maar dat heb je soms ook met medicijnen. Heb je diaree en krijg je van de huisarts een middel daar tegen zie je in de bijsluiter: kan diaree veroorzaken. Ik noem maar een kwaal, want er zijn er meer zulke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop niet dat er echt iemand aan het experimenteren slaat met die paddestoelen, want dat kan wel eens heel verkeerd aflopen. Niet doen dus!

    BeantwoordenVerwijderen