Totaal aantal pageviews

zondag 7 november 2010

Veiling

Gisteravond die verf in mijn haar gedaan. Het gaf een sterke ammoniak lucht af die op mijn keel sloeg, maar de kleur is goed geworden en het grijze haar is mooi gedekt. Ik weet niet of ik definitief op dat merk overstap, het voelde toch wat armoedig.
Ik moest het gisteravond wel doen, omdat we vandaag naar een groot sociaal gebeuren gingen. Eén van mijn zoons heeft samen met een paar anderen een aantal jaren geleden een hulpproject opgezet in Peru. Zij bieden hiermee hulp en ondersteuning aan goed presterende arme jongeren om door te kunnen studeren. Zij betalen dan bijvoorbeeld het college geld. Zij zoeken hiervoor natuurlijk zoveel mogelijk sponsors, maar houden ook een aantal malen per jaar een activiteit waarmee ze geld hopen in te zamelen. Deze keer kon je intekenen voor een lunch bij Jamie Olivers restaurant. Er was een peruaanse dansgroep, een kinderprogramma, een quiz en een veiling van door sponsers beschikbaar gestelde goederen en diensten, variërend van een weekeinde in Schotland en daar rondvliegen, tot tuinplanten. De bijeenkomst werd verder opgeluisterd door de ambassadeur van Peru.
Het publiek bij die activiteiten zit meestal goed bij kas ik wil wel graag het project van mijn zoon ondersteunen, maar heb eigenlijk niet het geld om op de meeste dingen mee te bieden. Er lag wel een prachtige Alpaca, met de hand in kantsteek gehaakte shawl, waarvan ik hoopte dat die wel binnen mijn bereik viel. Ik besloot tot 50 euro te bieden. Ik had net gisteren met baby sitten 50 euro verdient en dit leek mij een goede bestemming. Het bieden begon bij 30, het openingsbod was voor mij, maar daar bleef het bij. De shawl bracht 80 euro op. Fijn voor het project natuurlijk, jammer voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten