Totaal aantal pageviews

zondag 5 december 2010

Kerstversiering

Ik houd ervan om mijn feesten te scheiden, duidelijk omlijnd en niet in elkaar overlopend. Eerst krijg je sinterklaas, na een week mijn verjaardag, en weer een week later beginnen we aan de kerstversiering en alles wat er bij hoort. Dit jaar loopt het een beetje anders. Sinterklaas vieren we niet meer sinds de kinderen het huis uit zijn, mijn verjaardag is een bijzondere, ik wordt 65 en vier een groot feest met kinderen die blijven logeren. Een week later komen ze mijn keuken eruit slopen en een nieuwe plaatsen, die dan hopelijk voor de kerst klaar is, want gelijk na de kerst krijg ik een oogoperatie. Ik word wat nerveus als ik  aan al die drukte denk en heb om alles in goede banen te leiden een planning gemaakt voor de komende week. Ook heb ik besloten om de huiskamer en het balkon voor deze keer vroeg te versieren, want later in de maand heb ik veel minder tijd. Zo kwam het dat ik daarnet in mijn dikke winterjas op het balkon stond te worstelen met de lichtslinger. Om eerlijk te zijn, ik vind het onhandige dingen. Het enige voordeel is dat hij niet in de war raakt, zoals altijd gebeurt met mijn gewone lichtjes.
Het resultaat is niet helemaal naar mijn zin. De slinger was onhandelbaar en wringt zich in allerlei bochten naar eigen goeddunken. De planten die voor de vorst nog groen waren en zelfs nog bloeide zien er ineens armoedig, slap en dood uit. Ik moet ze weghalen en wat winterspul in de bakken planten, want zo zijn die lichtjes een vlag op een modderschuit.

4 opmerkingen:

  1. nou doe je het rustig aan ? elke dag een beetje werken aan je planning en dan straks ontspannen genieten van alle feesten en operatie , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oje, dat beloofd wat. Overal gaat dat volgens mij een beetje zo. Hier is manlief ook vlak na de kerst jarig en de volgende dag ook een oogoperatie. Heel veel sterkte alvast. Een mens lijdt het meest aan het geen hij vreest...enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk een nieuwe keuken!!
    Een operatie is wat minder maar het gaat vast allemaal goed komen!!
    x Romy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een nieuwe keuken is nooit weg, heb je er lang over gedaan om er achter te komen wat je precies wel en niet wilt? En het is inderdaad een behoorlijke drukte allemaal. Ik kan wel zeggen doe een beetje rustig aan, maar ik geloof niet dat dat echt gaat lukken. Ik wens je dan maar zo weinig mogelijk stress toe.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen