Totaal aantal pageviews

donderdag 30 december 2010

Totaal extra uitgaven December

De extra uitgaven die wij deze decembermaand gemaakt hebben zijn hoog, 863,68 euro. Dit komt vooral door het uit eten gaan op mijn vijvenzestigste verjaardag wat 350 euro kostte. Het was erg gezellig en speciaal, ik ben blij dat we het gedaan hebben. Verder heb ik nu eenmaal 5 kinderen met aanhang, vier kleinkinderen en een paar verjaardagen en zijn we gewend, mijn man is Amerikaan, om met kerst kadootjes te geven. Bovendien komt iedereen altijd bij mij eten en drinken of logeren. Aan kadoos heb ik afgelopen maand 212 euro uitgegeven en 135 aan de kapper. Dan blijft er nog 166 euro over waarvan ik extra drank en taart en hapjes met mijn verjaardag, een kerstboompje, kersteten, kaarsen, kerstkaarten en postzegels, oliebollen en dat soort dingen gekocht heb. Allemaal niets mis mee, en ik heb er met geliefde mensen van genoten. Maar, volgend jaar zal het anders moeten. Er zullen altijd extra december uitgaven blijven en ik zou eerlijk gezegd niet anders willen, maar volgend jaar zal het wel met minder moeten. Ik denk aan een budget van 300 euro en hoop dat dat voldoende is. 

3 opmerkingen:

  1. Ik weet zeker dat het gaat lukken. Je kinderen hebben daar zeker begrip voor. Misschien het begin van een nieuw tijdperk?

    Liefs Frederque

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat gaat je zeker lukken, als je het hele jaar nog voor je hebt, kun je iedere maand wat overhouden. Toen ik de huishoudpot beheerde deelde ik iedere maand in 5 weken dus hield altijd over en presteerde het ook altijd nog om 50 gulden, toen, te sparen, voor moeilijke maanden, denk dan aan verjaardagen kerst sinterklaas e.d. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh ook al zo aan het nachtbraken? Ik heb het redelijk in de hand gehouden dit jaar. Komt ook omdat ons Joelfeestje voor de familie, alweer door de weersomstandigheden niet door kon gaan. We houden nu in januari een gezellig familiediner. Maar met wat creatieve oplossingen, moet dat ook voor een redelijk bedrag kunnen. Met onze Vlaamse vrienden hebben we het gelukkig het weekend tevoren gevierd. Wij hebben toen voor de wijn en cider gezorgd, allemaal biologisch. Cadeautjes hebben we low profiel gehouden en dat was juist hartstikke leuk.

    Ik wens je een leuke en gezellige jaarwisseling toe.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen