Totaal aantal pageviews

vrijdag 21 januari 2011

Afvallen

Het is niet anders, ik zal er toch aan moeten geloven. Ik was niet van plan weer met hetzelfde goede voornemen als afgelopen jaren het nieuwe jaar te beginnen, afvallen. Ik werd toch langzamerhand te oud voor dat gezeur. Maar goed, ik heb een paar dagen geleden al besloten meer te gaan bewegen en gisteren heb ik dat wat concreter gemaakt. Een vriendin belde me geschokt op dat ze weer kilo's was aangekomen en of ik zin had om samen te gaan lijnen. Dat hebben we in het verleden wel vaker gedaan en we kunnen elkaar goed motiveren. Samen is leuker dan alleen. Omdat ik twee jaar geleden na het stoppen met roken 10 kilo ben aangekomen die er nooit meer vanaf zijn gegaan besloot ik op haar vraag in te gaan. We hebben ook afgesproken dat we dan voortaan maandagavond ook weer gaan zwemmen. Ik ga liever overdag, maar zij werkt nog op onregelmatige dagen, dus dat is geen optie. Ik ga geen streng diƫet volgen, maar meer bewegen en de snoep, de hapjes en de drankjes tot het week einde beperken. Hopelijk heeft dat een positief resultaat. O ja, plaatjes en foto's toevoegen lukt me op het ogenblik niet. Het systeem is ineens veranderd.

3 opmerkingen:

  1. succes hoor, ben ook gestopt met roke en bij mij zit het er ookaan en het wil niet weg, nu ben ik er aan gehecht , hihi, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kreeg van de dietiste een heel epistel over vezels, Als je veel vezels eet krijg je minder honger. Gewelde abrikozen zijn erg lekker en bevatten veel vezels, zodat je minder gaat eten. Maar je hebt helemaal gelijk, veel bewegen is goed voor lichaam en geest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben ongeveer 10 jaar geleden gestopt met roken. maar ik denk dat het maar een kilo of 2 scheelde. wat voor mij goed werkt, is minder koolhydraten. Ik ben een goudvis, ik eet tot ik plof. Dus in plaats van gedachtenloos op mijn werk (kantoorbaan) 4 mueslibollen naar binnen te gooien, eet ik salade. en dat maak ik zelf, dus niet zo duur als in de winkel. En ik gooi er lekker van alles is. Koolhydraten eet ik alleen 's avonds. Ik ontbijt met fruit en een beetje yoghurt. lunch met goed gevulde salade (gesneden andijvie(restje) geschrapte wortels, beetje kropsla, tomaat, komkommer, lepeltje zilveruitjes, reepjes paprika en een beetje brie die er nog stond, voila) lekker en erg gezond. Het sporten schiet er bij mij nogal eens bij in.

    BeantwoordenVerwijderen