Totaal aantal pageviews

maandag 17 januari 2011

Om te lachen




Ik las vanmorgen in de krant dat het vandaag de deprimerendste dag van het jaar is. Er is zelfs een naam voor verzonnen, blauwe maandag. Een Britse psycholoog heeft dat berekend. De bepalende factoren die hij ziet zijn dat onze goede voornemens al op niets zijn uitgelopen (ik had ze niet), het is miezerig weer (dat klopt), er zijn geen vacanties in het verschiet (hmm, april is niet zo ver weg), en bovendien is het maandag. Dat laatste, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Vooral als kind had ik een hekel aan maandag. Nu ik erover nadenk, dat had alles te maken met maandag wasdag. Mijn moeder was druk, het was koud, nat en ongezellig op maandag.
Nu ik met pensioen ben maakt het bijna geen verschil meer welke dag het is, dat heeft voor en nadelen , waar ik nog wel eens over schrijven zal.
Om ons door deze deprimerendste dag te helpen heeft het fonds psychische gezondheid een online lachworkshop, die we om 11.00 en 14.30 live kunnen bekijken op mentaalvitaal.nl.

Ik ben niet gedeprimeerd, maar ga straks toch even kijken.

8 opmerkingen:

  1. Maandag is ook niet echt mijn favo dag moet ik zeggen. Geen idee waarom?

    Maar jeetje, je zal maandag de hele dag bezig moeten zijn wasborden en wringers en persen. Dan hebben wij het wel relaxed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het maakt mij tegenwoordig ook niet zoveel meer uit welke dag het is. Hoewel ik wel altijd weer jammer vind dat het weekend voorbij is.
    En de deprimerendste dag van het jaar?
    Ik tob nog een beetje met de nasleep van een dip eind verleden jaar. Maar ik voel juist dat het elke dag wat beter gaat, dus nee.. ik heb dat gevoel gelukkig niet vandaag.
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit last van die maandag. Het maakt hier ook niet meer uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. blue monday is niet blauwe maandag. feeling blue bedoelen ze hier mee. oftewel somber voelen. ikzelf zit niet met de maandag, ook niet vandaag. somber was het wel, maar dan zoek ik gewoon iets vrolijks op;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Breien maar: Je hebt gelijk met blue monday, maar in de krant werd echt gesproken van blauwe maandag, darom heb ik dat zo overgenomen. Jannie, het hele idee is natuurlijk een lachertje. Iemands individuele omstandigheden wegen veel zwaarder dan welke dag het is. Maar het is bekend dat maandagochtend veel mensen, die weer naar hun werk moeten of naar school gaan na het weekeinde, zwaar valt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dan heeft die krant wel een blauwtje gelopen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier maakt het ook niet. Ik heb geen hekel aan de maandag. momenteel lijkt de maandag op een zondag.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maandag is mijn favoriete dag!
    Het is mijn vaste vrije dag (ik werk onregelmatig), ik werk vaak het weekend en dan gaat iedereen op maandag weer naar school/werk en dan ben ik vrij!! Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen