Totaal aantal pageviews

zaterdag 16 juni 2012

Vierkante meter tuin

Ik ben erg voor het zelf verbouwen van groenten en fruit, maar een echte tuinier ben ik nooit geweest. Toen ik net getrouwd was had ik een tuin waar ik nijver boontjes in plantte. Na een tijdje kwamen de boontjes boven de grond. Hé, dat moet niet, dacht ik en stopte de boontjes weer lekker onder. Dit herhaalde zich een aantal malen. Nodeloos te zeggen dat mijn bonenoogst dat jaar mislukte.

Ik heb nu alleen een balkon op het noorden. Verleden jaar had ik een grote aardbeienstruik, die tot laat in de herfst aardbeien produceerde. Daardoor aangemoedigd kocht ik er dit jaar weer een en ook een tomatenplant. De tomatenplant liet prompt al haar vruchten vallen en de bladeren verschrompelde. Met heel veel zorg heb ik haar weer opgekweekt. Er zitten nu weer vijf groene knikkertjes aan. De aardbeienplant is een ramp. Alle aardbeien zijn min of meer verminkt en zitten vanaf het begin onder de schimmel. Dat wordt dus niks en op die manier besparen gaat al helemaal niet. Het enige wat het goed doet is mijn munt plant. Ik heb dus in ieder geval wel ,gratis' munt thee.

2 opmerkingen:

  1. Het is ook niet geweldig weer voor de tuin, al veel van onze aardbeien zijn verrot door het slechte vochtige weer. Tomaten lukt ons ook niet geweldig. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms vraag ik me ook af of zelf verbouwen zoveel goedkoper is, hoor. Ja... als je een enorme moestuin hebt en alles zelf zaait en het zaad ook zelf weer kan winnen etc. Maar dat is voor ons, moderne stadsmens:-) niet haalbaar. Ik heb nu een flinke bak in de tuin, waar ik 3 soorten sla, rucula, peterselie, selderij, lavas etc. in heb staan. Heerlijk die verse groenten, hoor, maar aangezien ik alles als klein plantje koop, is het niet echt goedkoper, denk ik.
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen